This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 32.50 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

«Всеукраїнський проект «Школа SMART: Arduino & Raspberri Pi – школа для учнів, батьків, учителів» - це впровадження інноваційної технології STEM-освіти в освітній процес.

Сьогодні засоби STEM-освіти заохочують дітей мислити творчо й застосовувати критичне мислення для Сучасний розвиток освітніх технологій мотивує педагогів здобувати нові знання спільно з учнями. Змінюється звична для нас форма викладання, коли урок побудований навколо вчителя. Інструментів мотивації, які підвищують інтерес усіх учасників навчального процесу до здобуття знань, нині є чимало. Для підготовки підростаючого покоління до життя у високотехнологічному конкурентному світі необхідно розвивати інтерес до техніки, науково-технічної творчості та високих технологій. У багатьох розвинутих країнах світу все більш

Розв’язання реальних проблем, а також аналізувати ситуацію На уроках з використанням елементів STEM-освіти учні знайомляться з технологіями та навичками 21 століття. Такі уроки сприяють розвитку їх комунікативних здібностей, розвивають мякі навички та навички взаємодії, самостійності в прийнятті рішень, розкривають творчий потенціал.

За допомогою обладнання Arduino, Raspberry Pi та наборів сенсорів, ми поставити та розв’язати низку компетентнісних завдань і створили корисний для сучасного життя навчальний проект «Жива картина».

У процесі реалізації шкільного проекту «Фітокартина для кабінету інформатики» учні середньої школи № 62 міста Львова спостерігаюли за ростом рослин, усвідомлюючи, що за правильного освітлення і температури вони можуть рости не лише в звичайному ґрунті, а й у воді, мінеральній ваті для рослин, кокосовому субстраті тощо.

Стосовно учнів старшої школи під час реалізації проектів визначаємо завдання:

Завдання для вчителя:

Як все починалося?

Група «Відкрита школа: Хмарні сервіси в освіті» у лютому 2016 року в соціальній мережі Facebook розмістила повідомлення із закликом до педагогів-новаторів згуртуватися навколо ідеї створення Школи SMART. У ньому було вказано, що приєднавшись до проекту, учителі зможуть напрацювати новий досвід, реалізувати шкільні міні-проекти. Із цією метою було заплановано обладнати наборами мікроелектроніки навчальні заклади, які забажають взяти участь у проекті, зокрема мікроконтролерами Arduino та міні-комп’ютерами Rapsberry Pi. Завдяки цьому проекту учні вже в школі можуть утілювати в життя концепцію інтернету речей – створювати «розумні» модулі для власного житла або навчального закладу. Проект допоміг їм зна¬йти й розкрити себе, усвідомити відповідальність за своє майбутнє.

У першому етапі проекту, в результаті конкурсного відбору, взяли участь 8 географічно роззосереджених шкіл України, серед яких були й наша школа. Діти брали участь у поширенні інформації про майбутню роботу: друкували й роздавали бюлетені проекту своїм батькам та знайомим, привертали увагу місцевих ЗМІ. Нам вдалося зібрати необхідну заявлену суму. Тема нашого проекту – «Фітокартина в кабінет інформатики». Учні загорілися бажанням створити робота-поливальника для фітокартини власними руками та запрограмувати RGB-світлоїдну лампу для її освітлення.

Мені як учителеві це дало новий досвід: дізналася про інтернет-платформу GO FUNDED, на яку кожен учитель може подати заявку для збору коштів на свій проект. Також познайомилася з колегами – партнерами по нашому спільному проекту. Разом працювати набагато легше, адже ми всі проходимо неторованою ще досі стежиною: напрацьовуємо вперше на Україні подібний досвід.

Оскільки проект передбачає застосування низки інноваційних комп’ютерних технологій, ми, педагоги потребували певних інструкцій і навичок роботи з ними. Аби задовольнити цю потребу, представництво компанії Microsoft з офісом в Україні провело спеціальний онлайн-тренінг для підготовки учасників до роботи з програмним забезпеченням Windows 10 IoT та Azure IoT для Raspberry Pi 3.

Під час літніх канікул учителі-керівники шкільних міні-проектів долучилися до навчального чату в соціальній мережі Facebook «Школа SMART» з метою консультування щодо створення навчальних курсів за допомогою платформи Moodle. Кожен такий курс – це мультимедійний освітній контент, який відкриває учням шлях до найважливіших знань із тематики проекту. Такий спосіб подання інформації робить її привабливою для дитячої аудиторії.

Тож однією з найцікавіших частин проекту було, власне, розроблення навчального курсу на платформі Moodle, призначеній для об’єднання педагогів і учнів в одну надійну, безпечну й інтегровану систему для створення персоналізованого навчального середовища. Отже, кожен педагог у своїй школі створив власний курс, що повністю відповідав завданням та проблемам проекту, керівником якого він є.

Курси містять матеріали для ознайомлення учнів з програмами, використаними в проекті, мовою програмування Arduino, основами складання скетчів тощо. Ми створювали авторські матеріали: документи, файли, глосарій, які покликані допомогти учням не розгубитися в потоці інформації з певної теми. Зазначимо, що в курсах передбачені також практичні завдання для кожного приладу, які дають змогу перевірити, чи готові учні до складання справжніх «живих» схем і створення приладів.

Ідеї «розумного дому» і Інтернет речей ми втілюємо в нашому проекті за допомогою такої сучасної комп’ютерної техніки, як плати Arduino та міні-комп’ютери Raspberry Pi. Також корисними для нас є найновіші технології та програмне забезпечення, яке надає рівний доступ до сучасної освіти.

На І етапі (травень 2016 р.) учні отримали та виконали такі завдання:

×

На ІІ етапі (вересень-листопад 2016 р.) для реалізації технічної складової проекту учні навчилися розв’язувати практичні завдання за допомогою онлайн- симулятора, за допомогою батьків, учителів обслуговуючої праці та фізики створили за розробленим планом фітокартину, ознайомилися з платою Arduino, під’єднали до неї датчики температури повітря та ґрунту, датчик відстані, датчик вологості, датчик освітленості, датчик диму.

Ми вивчили різні джерела інформації, медіа- та відеоматеріали, створили інформаційну стіну на платформі Padlet, на платформі Moodle в категорії курсів «Школа Smart – Arduino & Raspberry Pi» створено курс «Жива картина» в кабінеті інформатики» про складові проекту та роботу з ними, блог для учнів «Школа Smart».

У процесі реалізації проекту учні вивчали роботу мікроконтролерів та датчиків вологості ґрунту, диму, температури повітря, відстані, освітленості. Була створена «жива» картина для кабінету інформатики з визначенням вологості ґрунту для автоматичного поливу рослин, з визначенням рівня освітленості приміщення для автоматичного вмикання фітолампи.

У ході роботи учасники проекту зібрали багато цікавої інформації про різноманітні корисні в побуті міні-роботи. Їх можна сконструювати самостійно на основі наборів, отриманих у межах проекту «Школа SMART».